Lelaki semakin tutup aurat,tapi wanita...

    Assalamualaikum.. ^^ Memanglah wanita tak wajib pakai tudung,tapi wajib tutup aurat,bermaksud pakai tudung tutup dada, baju tidak terlalu ketat dan nampak badan. kan bagus wanita macam ni..ayu je

budak kecik pun dah pandai pakai tudung, kalau zaman sekarang ni ? budak kecik agak kurang memuaskan juga.. Putri bermaksud bukan nak tunjuk putri alim sangat, putri pun tidak sempurna yang anda fikirkan. semua mnusia tidak sempurna,dan setiap manusia ada dosa kecil atau besar. 
Tidak mustahil kalau kita tidak ada dosa langsung. 

Putri lihat kaum adam kini makin tutup aurat lah, apabila mereka bersukan, main bola pun pakai sarung tangan  dan lengan tau, wah, putri sebagai kaum hawa rasa malu sikit. 
Sebab kita terpengaruh dengan persekitaran, keadaan jahat akan menjadi lebih jahat dan keadaan baik akan lebih baik. Oleh itu, putri nasihatkan ! wanita ! kekalkan semangat dan jaga maruah diri. ^^ 

2 ulasan:

faizulosman berkata...

mmg btl... bkn nye diorg tak tahu yg tutup aurat ni wajib tp entahlah knp diorg tak nak tutup aurat....

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

tau tkpe. ada yang mula tutup aurat tapi sbb nak berfesyen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...