Rempah segala macam !

          Assalamualaikum... ^^ hari ni dah lewat malam ni..huh banyak kerja rumah =='' tak dapt nak berblogging.. Ehem-ehemmmmmmmmmmmmm SPM lor..
    Putri nak share resepi... cara nak buat rempah bila nak gorengkan Ayam!! ,udang ke? daging ke?
 sebab tu lah'' Rempah Segala Macam " 


 Sediakan  Kunyit, Ketumbar, bawang putih, Garam , Daging/ayam/udang/ apa-apa aje 



  sumber google

Putri tak tau sukatan rempah ni.. tapi putri selalunya guna Kunyit separuh sedikit saja,belah guna pisau, 
lepas tu putri guna bawang putih 1yg kecil itu je .. dan ketumbar separuh sudu.. 
garam separuh sudu jugak, 1/4.. Lepas tu campurkan semua bahan ni..
Then, tumbuk guna lesung batu.. jadilah macam ni.. 



  Ini lah snap picture yang putri dapat.. kang tangkap banyak2, mak putri tanya apa pulak..
    " Apasal tangkap gambar ni, nak masak mesti take picture,baik mak possing ala-ala model nak??"
 haa =='' mak nih.. Haish.. Okay.. setelah tumbuk tu.. 


 Campur aduk..kasi ratakan

gambar ikan dengan rempah sekali... ^^ itu saja.. 
                                           

4 ulasan:

Nizam Ijam berkata...

kelas memasak ker? hehe

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

jahat ;P hehe bakal chef kot .. jeles

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

perghh bile nak masak tuk acu nim puteri ..dh lah tgh lapa bce entry nie hehe

Nizam Ijam berkata...

xjeles k :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...