Resepi Makanan - Bala-bala

                 Assalamualaikum.. ^^ haa hari ini putri nak kongsikan resepi.. hehe.. anak dara boleh la belajar masak masa cuti2 ni .. tapiiiii .. :( cuti pun nak habis kan? hehe.. dah dah .. resepi pun tak bagi lagi ni.. -.-


   putri nak share resepi makanan Bala-bala.. tu nama bahasa indon la atau jawa. kalau bahasa melayu boleh dikatakan cucur udang atau kuih .. tapi resepi ni tak ada bahan cucur udang... Okay.. tadaaaaaaa


cakkk!! nampak macam sedap tak? kihkihkih.. okay ni bahannya - 
Tepung gandum, telur , garam,lada putih,carrot,sayur kubis,bawang merah,
itu aje.. hehe.. =.='' 

maapkan putri la yea..putri tak tau sukatan tepung macam mana,.tapi guna
1 telur saja pun dah cukup atau tak payah letak telur pun dah sedap.. ^^

eh jangan lupa !! tak mao lada putih banyak sangat yea.. dan garam sekurangnya 1 sudu pun cukup.. 

siapp !


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...