kena rasuk?? apa kes ni??!!!

     Assalamualaikum.. selamat sejahtera... 
  Putri nak cakap pasal ''RASUK'' ni haa.. apa kes ni yea? selalunya orang yang kena rasuk ada gangguan 
  jin.. betull ke? apa pendapat korang?  kalau di sekolah putri..hari tu.. ada yg kena histeria lah.. tengok bnde tu
    lepas tu menjerit..  aarrrhhhhh!!  Wahhua'alam.. kita tak tau apa yg akan berlaku pada diri kita kan..
  
  Jin ni boleh masuk ke dalam mnusia berbagai cara2... Ada sebuah hadis ni..Sebagaimana sebuah Hadis Rasulullah s.a.w yang telah diriwayatkan oleh Sayidah Syafiyyah binti Huyay , bahawa Rasulullah pernah bersabda yang maksudnya :

" Sesungguhnya Syaitan ( Jin ) itu berjalan dalam tubuh anak Adam sebagaimana darah yang mengalir dalam tubuhnya "... 


Dari Hadis di atas jelaslah bahawa Jin dapat masuk kedalam tubuh badan manusia dan terus sampai ke urat nadi dan darah manusia. Jin dapat berjalan dalam tubuh manusia seperti arus eletrik mengalir dalam kabel penyalurnya. Jin juga dapat menguasai manusia sehingga ia dapat menimbulkan perkelahian sesama manusia, manusia kehilangan ingatan, hilang daya kemahuan dan kesedaran dan lain-lain lagi.
  
Hurm.. kita kena banyak istigfar.. selawat ke atas nabi Muhammad,,keluarga dan sahabat.. ;D 
  kalau boleh.. baca surah yassin pada hari jumaat..bila2 pon boleh.. dengan niat yang ikhlas.. 

   Nak dengar crita tak? ada org kmpung lah.. dia tauke restoran.. dia bela toyol.. tapi kene bayar gaji..mcm tu lah(kena bagi makan organ kot)
 tauke tu tak nak bagi makan.. anak dia yang kena makan.. lepas tu tauke tu kemalangan.. innalilah..
   putri bagi kisah benar ni.. untuk jadi pengajaran.. ;D 

  Nak tengok orang kena rasuk..


yang ni betul ke kena rasuk... -.-'' amboi.. 




maapkan cik putri jika tersalah kata.. mohon maaf.. ;) Sekian..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...