Buntal!! apa kes ni

              Assalamualaikummm.. xD selamat petang! err,, ada tengok berita tak?
Pasal ikan buntal..tajuk dia '' lazat dimakan setelah buang racunnya'' haa! ada dengar tak ? :D 
        
      Rugi tak tengok! huhu.. sapa pernah tengok ikan buntal ?? nak tengok.. ^^ amcam.. 
 comel pulok dah... alololo... xD


err.. -.- dah macam patung.. 


haa!! ni ikan buntal ke ?tak2 ni manusia.. xD laa..

OKAY! sekarang citer pasal IKAN BUNTAL !! 
Kita dah tau kan..ikan buntal BERACUN.. tapi...! kenapa ada orang nak amik risiko. -.-
memang bahaya..betul.. cuma orang sabah atau sarawak yang pandai makan..
maksudnya, orang yang pandai buang racun ikan tu, masak dengan betul.. baru.. boleh makan..


Ish.. kesan makan ikan buntal tu.. rasa pening,loya, dan boleh membawa maut..
Agama islam dah suruh kita mkan makanan yang tidak memudaratkan kesihatan kita..
putri pun tak tau,,nk bukti yang sahih.. 

Tapi putri memang kagum dengan orang2 sabah-dan sarawak.. humm.. beraninya lah dia kan..
kalau putri jumpa ikan buntal,dah terlompat2 mcm kuda laju -.- .. 
Apa pun..kita kena hati2 jaga pemakanan ! faham! 

Sekian,wassalam.. ^^

5 ulasan:

Ku Azhar berkata...

eh2 buntalnye dia :P

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

sapa buntal =.=''
(putri terasa) hehe
kalau ikan tu buntal tak apa lah ^_^ '' !!

iMBobo berkata...

cantik la ikan buntal tu :)

Cik Tetra berkata...

hahahaha...comel nye gmbr ikan buntal tuhh...tp x nak la mkn..sebab bahaye kan.. :)

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

imbobo!! ikan buntal mana..hehe xD
cik tera- a;ah comel kan..tpi malang tk bleh mkn ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...