Cuba tengok gambar ni?.. amacam...


Bakso buatan sendiri...!! hehe.. mak yg masak.. tk sempat putri nak tolong mak.. ;)
Lepas keluar bilik ja... !! fuyooo.. cuba teka ada apa kat dapur.. satu periuk besar
dlm nye ada sup tulang dgn pentol besar.. perh.. macam nak buat 
kenduri je.. -.-'' rupe-rupenye only for family je... 

EH eh... lupa pulak.. nak bagi salam.. Assalamualaikum.. salam sejahtera,,,
Namaste,, dah terlebih lak.. dah dah cik putri ni -.-'' 

Kita hari ni pasal makanan ! sedap kalau hari cuti dgn family mkn sedap-sedap !!
dgn Cuaca yang sejuk,tengah hujan ! makan panas2 PEDAS!! 
Yeah... kwn2!! boleh tolong cik putri tak? slogan KUAH AYAM PEDAS ape yea??
Saja -je..  boring petang ni.. tk da idea yg bernas... 

okay.. nk tau resepi nak tak?? jom kite ke dapur .. ;D 

First! - pilih mihun yg apa-apa je.. janji sedap.. tapi putri guna mihun lain lak..tk tau nama..
seperti biasa lah.. masak tpi tk tau nama bahan..apa lah.. >.<  
Second! - Masak sup tulang dengan pentol kecil/besar.. air mndidih tu banyak sikit..yea..
rempah dlm periuk tu.. masukkan garam secukup rasa.. dgn daun bawang.. 
kalau tak tau rempah ni..boleh guna rempah yg dlm mi sedaap yg rempah ayam! boleh ltak..sedap
Ketiga! - sediakan daun sup yg telah dipotong kecil-kecil.. dan bwg goreng yg warna coklet2 tu..
masakkan mihun tu ,lpas mask pastikan cuci dgn betul2.. tau.. 

Siapkan pinggan!! taburkan lah daun sup dan bwng boreng..pentol.. daging tulang.. 
hurm..selamat mencuba di rumah atau dimana2 saja.. ;) sekian dari putri.. 




2 ulasan:

Birrul Walidain berkata...

wahhh jadi laper ngeliat ne posting

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

hehe. bakso bakso ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...