Kuah Ayam Pedas...

   Assalamualaikum.. cube korang masak ayam masak pedas untuk berbuka.. saya ada resepi untuk kongsikan.. so selamat mencuba! :-
       1. Sediakan bawang merah(kalau nk buat kenduri kan,sekurangnya 3biji bawang merah besar atau lebih)
           ,3 biji cili merah besar,1 biji tomato dan air 2 cawan.
       2. Kisarkan.
       3. Tumiskan dengan minyak 2 sudu.. dan tunggu hingga airnya habis dan menjadi kuah.. masukkan
             secubit garam dan ajinomoto ataupun Pasti Sedap.
       4. Masukkan ayam/daging/udang/ dan macam2 lagi.. masak hingga 20 minit.. tengok ayam dah betul2
             masak ke? jgn lupe? kalau gunakan ayam tua.. rebus ayam tu dulu.. kalau ayam muda.. masukkan je.
     
     Boleh buat spageti.. mee goreng.. kuah nya sedap! so selamat mencuba! kalau anda sakit perut.
           tu mesti tak basuh ayam dgn btul. jika ada pertaanyaan... sila komen di bawah sana tuuu.. sekian, :)
           
                                sebenarnya hampir macam ni lah.. maap lah yea.. tak de gambar yg original..
                                Inshaallah akan datang .. sy akan edit lagi..

  
SELAMAT MENCUBA !

                  
                                                  

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...