''Kenapa Wanita kawin lambat'' ??

   Assalamualaikum...
        Boleh dikatakan masa kini.. wanita lebih berkerjaya.. contohnya kita lihat.. di universiti.. mahasiswi wanita lebih ramai drpada mahasiswa lelaki.. Ada yang mementingkan kerjaya dahulu.. berkata
     '' Alahhh..buat apa kawin,nanti susah nk buat kerja'' 
    - Ada yang takut hamil,mungkin sbb nak jaga badan.. berkata '' eleh, kita wanita bina kerjaya dulu..
      susah kalau nak jaga anak lelaki'' 
    Itu pendapat org lain.. Kita wanita kena fikir matang..betul tak.. walaupun wanita mempunyai 1 akal ja,
 tapi sedia bakal hadapi..  Contohnya, perancangan keluarga ka? kalau usia kita sudah meningkat
  40 thun, jodoh pun belum sampai,study dah habis.. haa macam mana nk selesaikan,??  kita tidak boleh
mengharapkan ibu bpa sje.. kita kan dah hidup berdikari.so smua kputusan dlm genggaman..
    -Ada yang nk memilih pasangan - berkata'' Jodoh aku tk dapat lah beb,aku nak jenis mcm aku,tk da pon''
   jangan risau... bgi islam,jodoh itu di tangan tuhan..betul an an an... tak kisah kan bercinta slpas kawin.. Kalau org tu dah tggu lama.. segerakan lah..!
   - Ramai yg artis kawin artis.. mesti cerai.. dunia hiburan/artis namanya.. tak tau kenapa?? hmm

   - Ada yang kata'' aku ni gemuk lah,,, mana lah nak kawin dgn aku ! '' 
ish2...  jgn kutuk sendiri.. setiap manusia ade kelemahan dan kelebihan sendiri... tk ada manusia yg sempurna
   kat dunia ni.. betul? susah mao cari maa..
          So women.. kita harus jaga penampilan,adat sopan, dan sebagainya.. all the best.. :) sekian.. trimass



2 ulasan:

nick dot anis berkata...

mcm i la..kawan2 da ramai kawen...tapi i still blaja n blaja..haha

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

haha..dont worry.. org tua kata kalau kawin lambat bgus juga.katanya mesti dpt pasangan yg sesuai dan jujur.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...