Elakkan minum air sejuk pada bulan ramadhan

     Assalamualaikum..slamat sjahtera..
  Kita islam berpuasa.. lagi 2 minggu 2 hari nak raya.. yeah!.. This year masa bulan puasa tak pernah makan
  ''IKAN ''  yela.. kita mesti nak makan sedap2 btul tak? tapi jgn membazir pergi bazaar lak.. di negara islam yg miskin  lagi tk da makanan tau.. serius nye.. -.-
       Kita kena elakkan minum air sejuk.. sbb cepat haus, berbau kerongkong..
  tapi manusia ni degil kan... nak wat cam ne.. asalkan dpat minum,masuk dlam perut..
  terutamnya bgi kaum wanita.. air sejuk boleh mengganggu kitaran haid kita.. kalau tak percaya,tkpa lah
   jumpa doktor pakar.. tapi sebaik-baiknya kita mencegah dulu sebelum mngubati.. !!
      Jangan minum air yg manis-manis.. sbb bila kita nak minum,mcm nak minum lagi...
           
         Ada babak seorang kakak dan adik---
   Kakak = Adik,knp ni.. mcm lembik je badan.. puasa TENGAH HARI  tkkan dah lemah gemalai adik uii
   Adik = alaa kak.. jantung adik nak PECAH !  tgok ni haa.. mcm dup,dup,,duupppp.. cepat sgt!!
   Kakak = -.- Alahai.. sampai nak PECAH ke?? kesian dia.. nak kak call ambulance
   Adik =  A'ah la kak ! cepat2 !.. dan kak bleh tlong tak ?!
   Kakak = Ape? -.-
   Adik =   Tlong order teh ais.. haus la kak.. hati pon nak TERCABUT..
  Kakak = Dah TERCABUT lak dah ! nnti mesti dah TERTANGGAL lak.. teh ais nnti la kak buat..

Adik tengah baring atas sofa,dgn muka yg -.- pura2 lemah..biasa lah.. budak baru belajar..

                                     
                                             Muka mcam Upin Ipin.. !

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...